طراحی محصول و شبیه سازی تزریق پلاستیک

طراحی و نقشه کشی صنعتی اولین و مهم‌ترین بخش تولید هر محصول جدیدی است. امروزه این بخش با استفاده از نرم افزارهای اختصاصی طراحی و نقشه کشی مانند کتیا، اینونتور و ...  انجام می‌شود. شرکت اروند نگر ارشد با بهره‌مندی از طراحان حرفه‌ای، قابلیت طراحی انواع محصولات جدید و تبدیل ایده شما به محصول را دارد.

طراحی محصول با اتودسک

پس از طراحی محصول و قالب و قبل از شروع ساخت قالب، برای رصد کلیه مراحل تزریق و اطمینان از کارایی قالب، فرآیند تزریق پلاستیک شبیه‌سازی و آنالیز می‌گردد. در شرکت اروند نگر ارشد برای این امر از نرم‌افزار مولدفلو (Moldflow) محصول شرکت اتودسک (Autodesk) قوی‌ترین شبیه‌ساز فرآیند تزریق پلاستیک‌ها در دنیا استفاده می‌شود.

درباره نرم افزار مولد فلو:

این نرم افزار امکانات پیشرفته‌ای برای شبیه‌سازی، پیش‌بینی و مشکل‌یابی این فرآیند در اختیار کاربران می‌گذارد. با دارا بودن پایگاه داده‌ای حاوی نزدیک به ده هزار ماده مختلف، قابلیت تنظیم جزئی‌ترین پارامترها (نظیر پروفایل دما و فشار برای ماده و قالب)، طراحی سیستم‌های راهگاهی و خنک‌کننده و به کمک آنالیزهای دقیق و قدرتمند این نرم‌افزار می‌توان مراحل پر شدن، پک کردن، خنک‌سازی و تغییر شکل قطعات تزریقی را تحلیل و بررسی نمود و تمامی اتفاقات تزریق (نظیر افت فشار و تغییرات دمایی و ابعادی) را بصورت نمودار، جدول و انیمیشن با دقت بسیار بالایی رصد کرد.

نرم افزار مولد فلو

نمونه‌ای از نتایج شبیه‌سازی فرآیند تزریق پلاستیک:

در تصاویر زیر که مربوط به قطعه قاب پایین آرم جلوپنجره خودرو کلوت است، برخی از نتایج این شبیه‌سازی که توسط متخصصان شرکت اروند نگر ارشد انجام شده است را مشاهده می‌کنید.

شکل 1) تصویر قطعه آنالیز شده، قاب پایین آرم خودرو کلوت

شکل 2) نتیجه آنالیز نحوه پر شدن مذاب پلاستیکی در نقاط مختلف قالب در طول زمان

شکل 3) نتیجه آنالیز شرینکیج نقاط مختلف قطعه

شکل 4) نتیجه آنالیز شناسایی نقاط جوش روی قطعه

شبیه سازی تزریق پلاستیک با مولدفلو
در شرکت اروند نگر ارشد پس از طراحی محصول و قالب، شبیه سازی فرآیند تزریق پلاستیک برای کلیه قطعات قبل از ساخت قالب انجام می‌گیرد تا هر گونه ایراد احتمالی برطرف گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.